فکس پاناسونیک

تلفن های پاناسونیک، فکس پاناسونیک، نمایندگی پاناسونیک

فکس پاناسونیک

تلفن های پاناسونیک، فکس پاناسونیک، نمایندگی پاناسونیک

پاسخ به سوالات متداول درزمینه تلفن های بیسیم


دفترچه تلفن مشترک چگونه عمل می کند؟

اشتراک دفترچه تلفن به صورت خودکار بین گوشی ها انجام می شود. بدین ترتیب نیازی به کپی کردن شماره تماس در دفترچه تلفن از یک گوشی به دیگری وجود نخواهد داشت. همچنین یک شماره تماس دفترچه تلفن در صورت حذف از طریق یک گوشی از گوشی های دیگر نیز حذف خواهد شد.

 در صورت قرار دادن گوشی روی پایه، آیا به باتری آسیب خواهد رسید؟

خیر، هیچگونه آسیبی به باطری نخواهد رسید. از باطری های نیم قلمی(AAA) NI-MH (RO3)استفاده نمایید. باتری قدیمی و جدید را با هم استفاده نکنید.

*این باطری را نمی توان در سری KX-TG23xx استفاده نمود.

 هنگام صحبت با طرف دیگر خط صدای شخص می پیجد و قطع و وصل می شود، چرا چنین اتفاقی می افتد؟

حالت ۱ : در صورتی که پیچیدن صدا در نخستین باری که از تلفن استفاده می نمایید اتفاق افتد، این امر طبیعی است . تلفن در طول ۱۰ ثانیه اول مکالمه خود را تنظیم می نماید.

حالت ۲ : در صورتی که پیچیدن صدا تنها در گوشی لتفاق افتد، حالت «از بین برنده اکو» را فعال نمایید. در صورتی که صدا ها هم در گوشی  و هم در پایه می پیچد، به احتمال قوی صداها پایه به این دلیل می پیچد که پیغامهای ارسالی از خط تلفن بر می گردند. این مشکل معمولا هنگامی اتفاق می افتد که تلفن به یک مودم ADSL یا دیگر انواع آداپتورها وصل شده باشد.

 برد یک تلفن بی سیم دیجیتال چقدر است؟

برد یک تلفن بیسیم توسط مسافت موثری که در آن امکان صحبت و کیفیت صدا حفظ شود تعیین می گردد. برخلاف سیستم های آنالوگ، سیستم های دیجیتال از نوعی فن آوری استفاده می کنند که جهت جلوگیری از تداخل با دیگر دستگاهها فرکانس یکنواخت ارسالی را به چندین کانال تقسیم می نمایند. هنگامی که هیچگونه مانعی بین پایه و گوشی بی سیم وجود نداشته باشد ، برد موثر ممکن است افزایش یابد بدون اینکه کیفیت صدا دچار افت گردد.

با استفاده از همین فناوری، نویز دیگر دستگاه ها به حداقل رسیده و داده های مربوط به صدا به پیغام دیجیتال تبدیل شده و ارسال می گردند. دستگاه گیرنده سپس داده های مربوط به صدا را باز تولید نموده و بهترین کیفیت صوتی را ارائه می دهند. به همین دلیل است که پاناسونیک تلفن های بی سیم دیجیتال را عرضه می نماید.

  ادامه مطلب ...

درمورد فکس های حرارتی چه می دانید؟



با وجود اینکه فناوری های بدون کاغذ دنیای امروز ما را فرا گرفته اند, اما باز هم دستگاه های فکس برای ارسال سریع اسناد مهم در موقعی که پست الکترونیک در دسترس نیست بسیار کاربرد دارند. صاحبان کسب و کار به این استدلال تکیه می کنند که در کنار فناوری های نوین, هنوز هم داشتن یک دستگاه فکس قابل اعتماد مورد نیاز است. اما بیشتر افراد اطلاعات کافی درباره نحوه کار این دستگاه ها و بهترین گزینه خرید ندارد.

دستگاه های فکس حرارتی از همان طریق اطلاعات را دریافت و ارسال می کنند که دیگر دستگاه های فکس انجام می دهند. مکانیزم اسکن از سنسور های تصویری برای اسکن پرونده ها و خواندن هزاران نقطه بسیار ریز برای تعیین بخش های سیاه و سفید استفاده می کنند. در نهایت پس از رمز گذاری و فشرده سازی, داده های جمع آوری شده از طریق خط تلفن برای دستگاه فکس مقابل ارسال می شوند.

اما چیزی که دستگاه های فکس حرارتی را از دیگر دستگاه های مشابه خود مجزا می کند روش ایجاد خروجی داده های دریافتی بر روی کاغذ است. این دستگاه ها برای انجام فرآیند پرینت نیازی به کارتریج نداشته و در عوض از فناوری حرارتی برای پرینت محتوا بر روی کاغذ استفاده می کنند.

دو مدل از دستگاه های فکس حرارتی توانایی انجام این کار را دارند که البته هر دوی آنها از روش نسبتا مشابهی استفاده می کنند. در نوع اول جوهر مورد نیاز برای پرینت درون کاغذ ذخیره می شود در حالی که در نوع دوم طی یک فرایند حرارتی جوهر از درون ریبون مخصوص به داخل کاغذ انتقال پیدا می کند.

ماشین های فکس حرارت مستقیم

کاغذ های حرارتی معمولا به صورت رول در دستگاه فکس تغذیه می شوند

برخی از دستگاه های فکس با استفاده از آنچه روش حرارت مستقیم نامیده می شود, از کاغذ های حرارتی برای پرینت فکس دریافتی استفاده می کنند. زمانی که این دسته از کاغذ ها با دستگاه های فکس عرضه شدند در بین مردم به ساده ترین عنوان ممکن یعنی کاغذ فکس نامگذاری شد, در حالی که امروزه فناوری این کاغذ در عرصه های بیشتری مانند رسید های فروشگاهی یا برچسب های بارکد در خرده فروشی ها خود نمایی می کند.

اگر تا به حال کاغذ های حرارتی را از نزدیک دیده باشید حتما متوجه تفاوت آن با کاغذ های معمولی شده اید. چیزی که باعث مخصوص شدن این کاغذ ها می شود پوشش شیمیایی آنهاست. این پوشش به صورت بافتی منظم بر روی کاغذ قرار گرفته و همین ساختار باعث لغزندگی و سخت نوشتن بر روی آن می شود.

این پوشش شیمیایی که البته محتویات آن بسته به تولید کننده آن متفاوت است باعث می شود که کاغذ به حرارت در مکان و مدت زمان مناسب واکنش نشان دهد.

بنابرین دستگاه های فکس حرارتی متکی بر فناوری کاغذ های حرارتی به هِدی با توانایی اعمال حرارت در نقاط خاص مجهز شده اند. این هِد با استفاده از مقاوت های حرارتی, انرژی الکتریکی را به حرارت تبدیل می کند. عنصر حرارتی, اطلاعات کد گذاری شده را دریافت و به ترتیب بر روی هِد اعمال کرده تا به کاغذ منتقل شوند.

کاغذ حرارتی معمولا از سه لایه تشکیل شده است:

۱لایه زیرین: که از کاغذ ساده تشکیل شده است.

۲لایه پایه: که شامل ماده ای خشک کننده مثل ژلاتین و برخی از نمک های قلیایی است. ماده دیگری نیز از چسبندگی کاغذ به هد در زمان مقابله با حرارت جلوگیری می کند.

۳ لایه فعال : این لایه حاوی یک فرمول شیمیایی بدون رنگ است که در برابر حرارت واکنش نشان می دهد.

علاوه بر این سه لایه ممکن است لایه هایی نیز برای جلوگیری از محو شدن محتوا در اثر حرارت مجدد یا مرور زمان به کار بسته شوند.کاغذ در این سیستم در رول های متری و به صورت خودکار وارد دستگاه شده و پس از پایان پرینت در اندازه مورد نظر بریده خواهد شد.

  ادامه مطلب ...

پاسخ به سوالات رایج در زمینه سانترال پاناسونیک..حتمامطالعه نمایید

1-طریقه استفاده همزمان خط شهری که دارای سرویسADSL است با سانترال چگونه است؟

جهت اینکار ابتدا باید زوج سیم اصلی خط شهری که مستقیم زیر MDF(مخابراتی)سانترال است را داخل اسپلیتر در قسمت لاین ( LINE) وارد کنیم و در اسپلیتر قسمت PHONE را به پورت کارت خط شهری در سانترال پانچ میکنیم وقسمت MODEMدر اسپلیتر را به مودم وصل میکنیم ،با روش  ذکر شده هم از خط شهری در سانترال وهم از اینترنت استفاده می کنیم.

 

2-چگونه در دستگاه KX-TES824تاریخ دستگاه را تنظیم نماییم؟

ابتدا روی داخلی 101 عملیات زیر را انجام می دهیم:

1-PROGRAM

2-*

3-#

4) CODE 1234

5) CODE 000

سپس دوباره دکمه SP-PHONE  را می زنیم.اولین کاراکتر سمت چپ سال به میلادی است که باید عدد را با دکمه شماره گیر وارد نماییم،کاراکتر بعدی ماه است که باید با دکمه (AUTO ANS) تغییر پیداکند.کاراکتر بعدی روز می باشد که با فشاردادن دکمه جهت دار پایین تلفن به سمت راست ،وارد تنظیم کردن ساعت می شویم که اعداد را با کلید های شماره گیر وارد می کنیم ودر آخر برای ذخیره سازی کلید STORE  را فشار می دهیم.

 

 

ادامه مطلب ...

آنچه که باید درباره نرم افزار گزارش گیری سانترال بدانید



نرم افزار گزارش گیری سانترال

نرم افزار گزارش گیری سانترال یا سرویس مدیریت و تحلیل تماس؟

نرم افزار گزارش گیری سانترال چیست؟

نرم افزارهای گزارش گیری از سانترال به نرم افزاری گفته می شود که از طریق کابل سریال یا کابل شبکه به دستگاه سانترال متصل می گردد و اطلاعات تماسهای تلفنی شامل تماسهای ورودی خروجی و بی پاسخ را از سانترال مرکزی دریافت و در داخل بانک اطلاعاتی خود ذخیره می کنند.

این نرم افزارها معمولا دارای بانک اطلاعاتی داخلی می باشند و کاربران جهت گزارشگیری لازم است از قسمت گزارشات یا نمودارها نسبت به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز خود اقدام نمایند.

 

سرویس گزارش گیری سانترال چیست؟

سرویس گزارشگیری سانترال یا تلفن مرکزی یا همان سرویس مدیریت و تحلیل تماسهای تلفنی به سرویس ابری می گویند که با یک نرم افزار کوچک که بر روی یک کامپیوتر در داخل شبکه شما نصب می شود کلیه اطلاعات تماسهای تلفنی را از مرکز تلفن یا سانترال شما دریافت و آنها را به صورت خودکار بر روی سرورهای ابری ذخیره سازی می کند. نسل جدید نرم افزارهای همگی ابری هستند و تحت Cloud می باشند.

مزایا نرم افزار گزارش گیری سانترال قدیمی و سنتی

۱- شما یک نرم افزار می خرید و در کامپیوتر خود نصب می کنید. این نرم افزار همیشه برای شماست

۲- معمولا فروشندگان نرم افزار در برابر خدمات و پشتیبانی سالیانه مبالغی را جهت رفع اشکال یا بروزرسانی نرم افزار از شما دریافت می کنند

۳-اطلاعات شما بر روی کامپیوتر شما ذخیره می شود

۴-دسترسی به اطلاعات بدون نیاز به اینترنت مقدور است

معایب نرم افزار گزارش گیری سانترال قدیمی و سنتی

۱-جهت بروزرسانی نرم افزار هر مرتبه لازم است که با فروشنده در ارتباط بود و نسخه جدید را دریافت کرد و آن را راه اندازی کرد

۲-معمولا در حجم تماسهای زیاد بانکهای اطلاعاتی آنها کند می شوند و فروشندگان اعلام می کنند جهت افزایش سرعت اطلاعات ماههای قبلی را حذف کنید

۳-بانک اطلاعاتی و محل ذخیره سازی غیر امن – اطلاعات شما بر روی هارد کامپیوتر ذخیره می شود ممکن است به علت خراب شدن هارد کامپیوتر به صورت سخت افزاری اطلاعات خود را از دست بدهید.

همچنین ممکن است به علت گرفتن ویروس هم اطلاعات خود را از دست بدهید.

۴- معمولا کامپیوترها در زمان بروزرسانی سخت افزاری یا نرم افزاری توسط کارشناسان ممکن است اطلاعات خود را از دست بدهند

۵-جهت دسترسی به اطلاعات نرم افزار حتما باید در محل شرکت یا سازمان حضور داشت

۶- جهت دسترسی به گزارشات و اطلاعات تماسها حتما باید هر دفعه به قسمت گزارشات مراجعه کرد و اقدام به گزارشگیری کرد در صورتی که تکنولوژی جدید به صورت داشبورد می باشد

۷-اطلاعات تماس به راحتی با ورود به بانک اطلاعاتی قابل دستکاری یا حذف توسط شخصی که به کامپیوتر دسترسی دارد می باشد

۸- شما یکی از ارزشمندترین اطلاعات شرکت و سازمان خود را به دست یک نرم افزار منسوخ شده با تکنولوژی قدیمی سپرده اید

مزایا سرویس گزارشگیری سانترال یا تلفن مرکزی یا همان سرویس مدیریت و تحلیل تماسهای تلفنی

۱- طبق آخرین تکنولوژی روز در جهان می باشد

۲-اطلاعات بر روی سرورهای ابری و در قوی ترین دیتاسنترهای جهان ذخیره می گردد ( آمازون(

۳-برای بروزرسانی نرم افزار هیچ کاری لازم نیست انجام دهید بروزرسانی ها به صورت خودکار در پنل تحت وب شما ظاهر می گردد

۴- از همه جای دنیا قابل دسترس است چه در طبقه دیگری از شرکت خود باشید چه در آن سوی دنیا و در کشور دیگر فقط با دسترسی به اینترنت و با کد کاربری و رمز عبور خود می توانید به اطلاعات تماسها دسترسی داشته باشید

۵-اطلاعات به صورت همزمان در ۳ دیتا سنتر جداگانه ذخیره سازی می شود

۶- کلیه اطلاعات از زمان خروج از کامپیوتر شما تا بر روی سرورها به صورت رمز نگاری شده می باشد. و توسط هیچ کس به غیر از شما قابل دسترس نمی باشد.

۷-اطلاعات توسط هیچ شخص ثالث قابل تغییر یا ویرایش نمی باشد

۸-قابلیت داشبوردهای مدیریتی به شما این امکان را می دهد که به تعداد دلخواه داشبورد بسازید و از بیش از نوع افزونه استفاده کنید و اطلاعات تماسهای خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید

۹- جهت بروزرسانی اطلاعات لازم نیست دایما گزارش بگیرید کافی است صفحه داشبورد خود را باز کنید و نظارت کنید

۱۰-گزارش خلاصه هفتگی از وضعیت تماسهای خود را در ایمیل خود دریافت کنید. این ایمیل به صورت خودکار هر هفته برای شما ارسال می شود

۱۱- با توجه به قابلیت گروه بندی و واحدهای سازمانی امکان نظارت از یک داخلی تا یک واحد شرکت و کل یک ساختمان وجود دارد

۱۲-هشدارهای مورد نظر خود را تعریف کنید و به صورت خودکار از وقایع مهم شرکت یا سازمان خود مطلع شوید

  ادامه مطلب ...

آنچه که باید در مورد سیستم های سانترال بدانیم




آشنایی با مراکز تلفن سانترال و انواع آن

با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی و اینترنت هنوز مهم ترین بخش ارتباط بین افراد مکالمه میباشد که بخش عمده آن روزانه به صورت تلفنی برقرار میگردد ، با اندکی درنگ میتوان تاثیر تلفن را در زندگی روزمره انسانها برسی نمود ، در عین حال امروزه یکی از مهمترین ارکان شرکتهای بازرگانی و خدماتی خطوط تلفنی آن مجوعه میباشد به نحوی که با اخلال در خطوط  تلفن مجموعه عملا عملکرد این شرکتها مختل میگردد . مقاله پیش رو به برسی یکی از کلیدی ترین عوامل عملکرد یک شرکت یا مجموعه به نام تلفن سانترال میپردازد .

اختراع تلفن

آقای واتسون، شما آنجا هستید؟… این نخستین جمله‌ای بود که صبح روز یکشنبه ۲۵ ژانویه ۱۹۱۵ الکساندر گراهام‌ بل با دستگاه تلفن ادا کرد تا این روز به عنوان نقطه آغاز تماس‌های صوتی راه‌ دور، در تاریخ ثبت شود. علیرغم شک و تردید و حتی استهزاء مردم ، بل با شور و حرارت به کار خود ادامه میداد. در سال 1877 او نوشت: از حالا می‌توان پیش بینی کرد که با کابلهای زیر زمینی و هوایی و با سیمهای فرعی خانه‌ها ، مغازه‌ها ، کارخانه‌ها و حتی شهرها به یکدیگر وصل خواهند شد و یک نفر در گوشه‌ای از کشور خواهد توانست با یک نفر دیگر در نقطه‌ای دور دست صحبت کند ، به طوریکه امروزه بدون استفاده از سیستم های مخابراتی دیگر زندگی آسان نخواهد بود. این اختراع ساده شامل فرستنده (میکروفن) و گیرنده (گوشی) بود که فرستنده آن  خیلی خوب کار نمی کرد. در سال ۱۸۷۷ مخترع آمریکائی ادیسون با استفاده از خواص کربن فرستنده بهتری ساخت . گیرنده بل همراه  با فرستنده کربنی ادیسون یک تلفن با کارائی خوب را تشکیل می داد .

در مراحل اولیه اختراع تلفن فقط ارتباط بین دو دستگاه برقرار می شد و با افزایش تعداد تلفن نیاز به برقراری  ارتباط بین دستگاههای تلفن متعدد احساس گردید لذا مکان هایی بنام مراکز تلفن ایجاد شد که به صورت دستی و به وسیله اپراتورها این ارتباط برقرار می شد.

مراکز تلفن سانترال

 دستگاه تلفن سانترال یا PBX  Pravate branch exchange به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه (شرکت) مورد استفاده قرار میگیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی ها با (تنظیم امکانات و محدودیت ها) به وجود خواهد آمد. در واقع یک دستگاه سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک مجموعه قرار می گیرد. در تلفنهای سانترال شما این امکان را دارید که چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن رومیزی کنترل نمایید . به طور مثال در یک مجموعه که دارای ۱۰۰ نفر پرسنل است ، اگر شما به فرض ۱۵ خط شهری برای ارتباط با بیرون از سازمان داشته باشید برای استفاده تمام کارمندان از خطوط شما مجبور میباشید بر روی میز هر ۱۰۰ نفر پرسنل ، ۱۵ دستگاه تلفن بگذارید که حتی تصور چنین راه حلی نیز ممکن نمیباشد پس میبایست از سوییچی استفاده نمود که این ۱۵ خط شهری را بین ۱۰۰ نفز پرسنل دفتر ما تقسیم نماید .یکی دیگر از مزایای استفاده از مراکز تلفن سانترال تماس داخلی بین پرسنل مجموعه بدون نیاز به خطوط شهری میباشد .  از دیگر مزایای این مراکز میتوان به پشتیبانی یک اپراتور از چندین خط شهری و یا امکان استفاده از اپراتور گویا (DISA) اشاره نمود . در مراکز تلفن سانترال همه چیز در کنترل ماست از امکان محدود نمودن داخلی ها در شماره گیری تا اعمال محدودیت در تماس های بیرونی با شرکت . در حال حاضر مراکز تلفن سانترال های متفاوتی با برند ها و ظرفیتهای متفاوت در خطوط شهری و داخلی در بازار موجود میباشد که بارز ترین آنها در کشور ما مراکز تلفن سانترال پاناسونیک میباشد .


  ادامه مطلب ...