فکس پاناسونیک

تلفن های پاناسونیک، فکس پاناسونیک، نمایندگی پاناسونیک

فکس پاناسونیک

تلفن های پاناسونیک، فکس پاناسونیک، نمایندگی پاناسونیک

کاربرد نصب سانترال




سانترال به معنای ایجاد شبکه های خصوصی در شرکتها و ادارات که با اشتراک گذاشتن خطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلیها را بوجود میآورد. با سانترال همه پرسنل میتوانند از خطوط استفاده و بدون پرداخت هزینه با هم ارتباط برقرار کنند .

در سیستم سانترال، تعدادی خط آزاد در پورت ورودی به تعداد بیشتری خط داخلی در پورت خروجی تبدیل میگردد که این امر موجب استفاده بهینه از خطوط تلفن خصوصاً در نقاط شلوغ شهر یا مراکز امنیتی میشود. سانترال دستگاهی مناسب برای شرکتهای بزرگ، خوابگاهها، بیمارستان‌ها، بانکها، ادارات و ارگانهای دولتی و ... میباشد. برای مثال اگر یک خوابگاه متشکل از 100 اتاق باشد، تقاضای 100 خط تلفن آزاد از شرکت مخابرات میسر نیست و اگر هم این امر امکان پذیر باشد، این کار منطقی به نمیرسد چرا که در یک زمان مشخص، حتی در پر ترافیکترین ساعات روز تعداد خطوط در حال مکالمه به 20 خط هم نخواهد رسید و خرید 100 خط به معنای پرداخت هزینه اضافه میباشد. با نصب سانترال میتوان به جای خرید 100 خط تلفن تنها با یک خط، 100 خط داخلی را راه اندازی نمود که این امر مقرون به صرفه و موجب تسریع و سهولت در انجام امور اداری میشود .
در واقع، با نصب سانترال، تلفن حکم یک مرکز مخابراتی را دارد که در اختیار یک مجموعه قرار میگیرد. دستگاه سانترال دارای ظرفیتهای زیادی از جمله امکاناتی همچون؛ دسترسی آسان و بدون هزینه ی داخلیها با یکدیگر، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلیها، اتصال به آمپلی فایر، اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا، شماره انداز ،(CID)، درب بازکن، اپراتور گویا، و ... می باشد .

نصب دستگاه سانترال قابلیت تماس سریع، بدون هزینه و حتی ضبط مکالمات و راه اندازی سیستم تلفن گویا را با هدف بهینه‌سازی ارتباطات امکانپذیر می‌سازد. دستگاه سانترال در سه رده ظرفیت پایین، ظرفیت بالا و تحت شبکه طبقه‌بندی می‌شود .

شرکت ایده آل گستر نمایندگی رسمی محصولات پاناسونیک در ایران

آموزش نصب سانترال پاناسونیک

 

یک دستگاه سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک مجموعه قرار می‌گیرد. امکانات بالقوه دستگاه و تلفن سانترال شرکت ها و حتی فروشگاه‌ها را ملزم به استفاده از این دستگاه می‌کند. از جمله این امکانات می توان به اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا، درسترسی آسان و بدون هزینه داخلی ها به هم دیگر، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلی ها و … اشاره کرد. سانترال ها را میتوان با توجه ظرفیت و یا نحوه برقرار ارتباط بین داخلی ها خود تقسیم بندی کرد.این دسته برای کسب و کار های کوچک و متوسط طراحی شده اند طوری که میتوان نیازهای یک اداره یا یک شرکت متوسط را به شکل کامل و مناسب پوشش دهد، و تا ظرفیت ۲۴ خط داخلی و ۸ خط شهری قابل افزایش هستند.این دستگاه‌ها با توجه به امکانات و ویژگی های بسیار متنوع و بلقوه خود میتوانند گزینه مناسبی برای سامان دهی به تماس های ورودی و داخلی و حتی کنترل آنها باشند. دستگاه های کم ظرفیت پاناسونیک علارقم قیمت بسیار مناسب بخش عظمی از امکانات دستگاه های پیشرفته موجود در بازار را فراهم میکنند و میتوان آنها را نسبت به محیط کار و نیاز اختصاصی شما قابل برنامه ریزی و ارتقا میباشد تا نهایت لذت را از محیط کار خود ببرید.

  ادامه مطلب ...

نمایندگی رسمی پاناسونیک در ایران

کمتر کسی در دنیا وجود دارد که نام شرکت معتبر پاناسونیک را نشنیده باشد و از محصولاتش به عنوان یکی از بهترین محصولات موجود، یاد نکند! همچنین تنوع محصولات پاناسونیک نیز تحسین مخاطبین را بر می انگیزد وتا به حال توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند.

شرکت ایده آل گستر سالیان زیادی است که در زمینه ارائه محصولات متنوع شرکت پاناسونیک در بخش های مخابراتی آن، مشغول به فعالیت می باشد. ارائه انواع تلفن ها، در قالب های گوناگون بی سیم و رومیزی و با تنوع بسیار زیاد، ارائه انواع دستگاه های فکس و همچنین سیستم های اداری سانترال مشغول به فعالیت می باشد.

شرکت ایده آل گستر مفتخر است که علاوه بر ارائه محصولات مخابراتی بسیار متنوع شرکت پاناسونیک، به مشتریان عزیز، خدمات مختلفی نیز ارائه می نماید:

 

نصب وپشتیبانی انواع سیستم های پاناسونیک در ظرفیت های مختلف

 تعمیر انواع مختلف سیستم های پاناسونیک



امیدواریم که بتوانیم با ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان عزیز، خدمتی – هرچند ناچیز – به هموطنان عزیز انجام دهیم. آرامش خاطر شما همواره دغدغه ما می باشد.
 

 

در صورتی که درخواستی دارید که می خواهید برای ما ارسال کنید و همچنین اگر تمایل داشته باشید که نظرات و پیشنهادهای سازنده خودتان را با ما در میان بگذارید، می توانید به صفحه تماس با ما  سایت ایده آل گستر بروید و فرم مربوطه را پر کرده، برای ما ارسال نمائید. همیشه می توانید با ما در تماس باشید.

 

پنج نکته لازم آموزش نصب سانترال پاناسونیک

 

 



پنج نکته لازم  آموزش نصب سانترال پاناسونیک

 

برای  راه اندازی و نصب سانترال پاناسونیک باید چند نکته مقدماتی را مد نظر و توجه قرار داد. در این بخش به 5 نکته مهم در مورد نصب سانترال اشاره خواهیم کرد. با رعایت این موارد در زمان خود صرفه جویی و با نظم ایجاد شده سرعت عیب یابی سیستم را افزایش دهید.

 

 


نکته اول: انتخاب مکان نصب سانترال پاناسونیک

ابتدا باید محل مناسبی برای قرار گیری دستگاه سانترال روی دیوار در نظر بگیریم. این نقطه باید از کف زمین دارای فاصله مناسبی باشد تا رطوبت و گرد و خاک کمتری به سانترال منتقل شود. موضوع بعدی در نظر گرفتن فاصله مناسب بین 1 تا 2 متر با پست مخابراتی می باشد که کار توزیع خطوط در ساختمان و ارتباط آن ها با خطوط مرکزتلفن را انجام می دهد. محل قرار گیری سانترال حتی المقدور در وسط مسیر قرار گیری داخلی ها باشد تا متراژ کابل کشی تا جایی که ممکن است کاهش یابد.

نکته دوم: تهیه نقشه مخابراتی

اولین کار تعیین مسیر خطوط مخابراتی از خطوط ورودی مخابرات تا سانترال و کاربران می باشد. بعد از مشخص شدن مسیر باید یک نقشه کامل از رنگ بندی خطوط مخابراتی، شماره خط، رنگبندی کابل های داخلی تهیه گردد. در هر نقطه که اتصالی مانند ترمینال و پست داریم باید به تفکیک رنگ زوج سیم های ورودی و خروجی و شماره هر پورت را در نقشه درج کنیم. پس از برنامه ریزی مرکز و تعیین زنگ خور ها و سطح دسترسی کاربران این نقشه تکمیل می گردد.

نکته سوم: سیم بندی داخلی ها و آرایش پست

موضوع بعدی در نظر گرفتن نحوه سیم بندی داخلی ها می باشد. یعنی با در نظر گرفتن رنگ بندی کابل مخابراتی و نوع داخلی که دیجیتال، آنالوگ یا هایبرید می باشد، زوج سیم های مربوط به داخلی ها را از مرکزتلفن تا کابل آنفولان و سپس تا پست مخابراتی و نهایتا از پست تا پریز تلفن کاربر آرایش می دهیم. برای داخلی های آنالوگ و دیجیتال، یک زوج سیم شامل دو رشته سیم کشیده می شود و برای داخلی های هایبرید دو زوج سیم که زوج اول برای بوق و زوج دوم برای دیتا می باشد کشیده می شود. نهایتا سیم ها در پریز های تلفن قرار می گیرد که برای داخلی های آنالوگ و دیجیتال در دو پین مرکزی و برای داخلی های هایبرید دو رشته بوق در دو پین مرکزی و دو رشته دیتا در دو پین کناری پریزتلفن بسته می شود.

نکته چهارم: نصب سانترال پاناسونیک و تجهیزات جانبی

در این بخش بر اساس دستور العمل موجود در دفترچه راهنمای دستگاه ابتدا پایه یا پیچهای لازم روی دیوار قرار گرفته و بعد مرکزتلفن را در محل خود قرار می دهیم. حال در صورت وجود تجهیزات جانبی مانند موزیک پشت خط، دستگاه ضبط مکالمات، باطری بکاپ و ... این دستگاه ها را در محل خود قرار داده و به سانترال متصل می نماییم. پس از اطمینان از صحت نصب دستگاه و آرایش خطوط وارد مرحله بعد می شویم.

 

 

نکته پنجم: انجام تنظیمات سانترال

در این بخش یکی از دو روش برنامه ریزی تلفنی و یا کامپیوتری را انتخاب می نماییم و با آماده نمودن دفترچه راهنمای برنامه ریزی فرایند انجام تنظیمات را شروع می نماییم. برای انجام تنظیمات ابتدا تنظیمات عمومی شمال تاریخ سیستم و تعیین شماره و نام داخلی های انجام می پذیرد. سپس خطوط شهری روی سیستم طبقه بندی شده و بر اساس نیاز کارفرما سطح دسترسی و زنگ خور هر خط شهری برا داخلی ها انجام می پذیرد. در نهایت اگر کارفرما تنظمات سفارشی مانند تلفن گویا، ساعات کاری، گروه زنگ خور و غیره را مد نظر داشته باشد تنظیمات مربوطه انجام می پذیرد. 

 

 

آموزش تخصصی و عملی نصب سانترال پاناسونیک





دستگاه سانترال پاناسونیک یکی از نیازهای امروزه برای رفع مشکل ارتباطات در یک شرکت و یا ارگان و یا کارخانجات می باشداین دستگاه دارای مدل و قابلیت های متنوعی می باشد، که بسته به نیاز و حد یک مجموعه دستگاه های متفاوتی تعریف شده و قابل استفاده می باشندسیستم های ارتباطی اداری سانترال پاناسونیک و دیگر برندهای موجود قدرت برقراری ارتباطات درون شبکه ای را بر عهده گرفته اند و اجازه مدیریت بین شعب را فراهم می سازند ؛ یعنی امکان تماس سریع بدون هزینه و حتی ضبط مکالمات و سیستم تلفن گویا یکپارچه را با هدفمند سازی و بهینه سازی ارتباطات میسر می شود و میتوان خارج از محدوده تماس حاصل نماییم.

شرکت ایده آل گستر نمایندگی شرکت پاناسونیک،با ایجاد محیط مناسب جهت آموزش این بخش و با داشتن تکنسین های مجرب و تکنیک های حرفه ای در نصب توانسته نیازهای عمده و به روز را برای همکاران عزیز در این شغل بهمراه آورد.

سانترال پاناسونیک به طور کل به سه دسته تقسیم می شود:

1.        سانترال کم ظرفیت

2.        سانترال پرظرفیت

3.        سانترال VoIP

 

سانترال های بخش اول که به صورت پیش فرض از سه خط شهری و 8 خط داخلی تشکیل شده است و قابلیت ارتقا می باشند.

برای نصب و راه اندازی سیستم تلفن سانترال شما نیاز به یک دستگاه کم ظرفیت مدل KX-TES824 دارید و همچنین جهت تسریع در امور جوابگویی به تماس های ورودی به یک گوشی اپراتوری مدل KX-T77330 هم نیاز میباشد.
سانترال های بخش دوم که به صورت پیش فرض به عنوان یک کابین و یک پاور به شما ارائه می شود سیتم های پرظرفیت سانترال هستند که به نوعی از مدل های مختلف با نام های KX-TDA100, KX-TDA100D, KX-TDA100DBP, KX-TDA100 DBA , KX-TDA200 , KX-TDA600 توسط کمپانی پاناسونیک روانه بازار شده اند.
شما میتوانید بسته به نیاز سازمان یا شرکت خود و با در نظر گرفتن ظرفیت و تعداد کاربرانی که از تلفن سانترال آنالوگ، تلفن سانترال هایبرید و تلفن سانترال دیجیتال استفاده خواهند کرد به تعداد مشخص و معلومی برای سانترال های پرظرفیت خود کارت های ورودی خط شهری، کارت های خروجی خطوط داخلی سانترال اعم از دیجیتال و هایبرید یا آنالوگ خریداری کنید.

سانترال های بخش سوم سانترال های IP پاناسونیک هستند که مدل های موجود این سیستم ها با نام های KX-TDE100, KX-TDE200 و KX-TDE600 هستند که از نظر ظاهری با سانترال های پرظرفیت TDA تفاوت چندانی ندارند اما با در نظر گرفتن Virtual Shelf این سیستم ها به شما کمک میکنند که بتوانید در صورت نیاز در هر نقطه ای از دنیا که بخواهید داخلی IP یا IP Extension داشته باشید. قابل توجه شما عزیزان که این سیستم ها که به سانترال ویپ هم مشهور هستند یک سانترال تحت شبکه هست که شما میتوانید از قابلیت های بی نظیر و تکنولوژی های روز این سری دستگاه سانترال نهایت استفاده را ببرید.

صندوق صوتی و سیستم تلفن گویای پاناسونیک

این سیستم پردازشگر صدا در دو نوع با نام های TVM200 و TVM50 در دسترس عموم قرار گرفته اند که در ادامه توجه شما را به آشنایی بیشتر با این سیستم اپراتور گویا جلب میکنیم.
یکی دیگر از سیستم های ارتباطی اداری پاناسونیک، دستگاه پردازش صدا هست که با نام لاتین TVM که همان صندوق صوتی یا Voicemail می باشد با این تفاوت که این یک سانترال یا مرکز تلفن نیست بلکه یک ماشین پاسخگویی به سیستم تلفن گویا میباشد که وظیفه پخش پیام خوش آمد گویی و فرستادن مشتریانی که با شما تماس گرفته اند را بر عهده دارند که بدون در نظر گرفتن اپراتور به صورت Automatic Answer ارتباط ها را به صورت بهینه برقرار میکند و در صورت شلوغی خط ها و تماس های ورودی با حالت صف انتظار، مشتریان شما را پشت خط نگه میدارد و تماس های شما را مدیریت میکند.
این قیمت بخشی از مواردی است که در کلاس به شما آموزش میدهند .