فکس پاناسونیک

تلفن های پاناسونیک، فکس پاناسونیک، نمایندگی پاناسونیک

فکس پاناسونیک

تلفن های پاناسونیک، فکس پاناسونیک، نمایندگی پاناسونیک

آموزش راه اندازی سانترال پاناسونیک

برای راه اندازی و نصب سانترال پاناسونیک باید چند نکته مقدماتی را مد نظر و توجه قرار داد. در این بخش به ۵ نکته مهم در مورد نصب سانترال اشاره خواهیم کرد. با رعایت این موارد در زمان خود صرفه جویی و با نظم ایجاد شده سرعت عیب یابی سیستم را افزایش دهید.

نکته اول: انتخاب مکان نصب سانترال

ابتدا باید محل مناسبی برای قرار گیری دستگاه سانترال روی دیوار در نظر بگیریم. این نقطه باید از کف زمین دارای فاصله مناسبی باشد تا رطوبت و گرد و خاک کمتری به سانترال منتقل شود. موضوع بعدی در نظر گرفتن فاصله مناسب بین ۱ تا ۲ متر با پست مخابراتی می باشد که کار توزیع خطوط در ساختمان و ارتباط آن ها با خطوط مرکزتلفن را انجام می دهد. محل قرار گیری سانترال حتی المقدور در وسط مسیر قرار گیری داخلی ها باشد تا متراژ کابل کشی تا جایی که ممکن است کاهش یابد.

نکته دوم: تهیه نقشه مخابراتی

اولین کار تعیین مسیر خطوط مخابراتی از خطوط ورودی مخابرات تا سانترال و کاربران می باشد. بعد از مشخص شدن مسیر باید یک نقشه کامل از رنگ بندی خطوط مخابراتی، شماره خط، رنگبندی کابل های داخلی تهیه گردد. در هر نقطه که اتصالی مانند ترمینال و پست داریم باید به تفکیک رنگ زوج سیم های ورودی و خروجی و شماره هر پورت را در نقشه درج کنیم. پس از برنامه ریزی مرکز و تعیین زنگ خور ها و سطح دسترسی کاربران این نقشه تکمیل می گردد.

نکته سوم: سیم بندی داخلی ها و آرایش پست

موضوع بعدی در نظر گرفتن نحوه سیم بندی داخلی ها می باشد. یعنی با در نظر گرفتن رنگ بندی کابل مخابراتی و نوع داخلی که دیجیتال، آنالوگ یا هایبرید می باشد، زوج سیم های مربوط به داخلی ها را از مرکزتلفن تا کابل آنفولان و سپس تا پست مخابراتی و نهایتا از پست تا پریز تلفن کاربر آرایش می دهیم. برای داخلی های آنالوگ و دیجیتال، یک زوج سیم شامل دو رشته سیم کشیده می شود و برای داخلی های هایبرید دو زوج سیم که زوج اول برای بوق و زوج دوم برای دیتا می باشد کشیده می شود. نهایتا سیم ها در پریز های تلفن قرار می گیرد که برای داخلی های آنالوگ و دیجیتال در دو پین مرکزی و برای داخلی های هایبرید دو رشته بوق در دو پین مرکزی و دو رشته دیتا در دو پین کناری پریزتلفن بسته می شود.

نکته چهارم: نصب سانترال و تجهیزات جانبی

در این بخش بر اساس دستور العمل موجود در دفترچه راهنمای دستگاه ابتدا پایه یا پیچهای لازم روی دیوار قرار گرفته و بعد مرکزتلفن را در محل خود قرار می دهیم. حال در صورت وجود تجهیزات جانبی مانند موزیک پشت خط، دستگاه ضبط مکالمات، باطری بکاپ و … این دستگاه ها را در محل خود قرار داده و به سانترال متصل می نماییم. پس از اطمینان از صحت نصب دستگاه و آرایش خطوط وارد مرحله بعد می شویم.

نکته پنجم: انجام تنظیمات سانترال            

در این بخش یکی از دو روش برنامه ریزی تلفنی و یا کامپیوتری را انتخاب می نماییم و با آماده نمودن دفترچه راهنمای برنامه ریزی فرایند انجام تنظیمات را شروع می نماییم. برای انجام تنظیمات ابتدا تنظیمات عمومی شمال تاریخ سیستم و تعیین شماره و نام داخلی های انجام می پذیرد. سپس خطوط شهری روی سیستم طبقه بندی شده و بر اساس نیاز کارفرما سطح دسترسی و زنگ خور هر خط شهری برا داخلی ها انجام می پذیرد. در نهایت اگر کارفرما تنظمات سفارشی مانند تلفن گویا، ساعات کاری، گروه زنگ خور و غیره را مد نظر داشته باشد تنظیمات مربوطه انجام می پذیرد.دستگاه سانترال پاناسونیک یکی از نیازهای امروزه برای رفع مشکل ارتباطات در یک شرکت و یا ارگان و یا کارخانجات می باشد. این دستگاه دارای مدل و قابلیت های متنوعی می باشد، که بسته به نیاز و حد یک مجموعه دستگاه های متفاوتی تعریف شده و قابل استفاده می باشند. سیستم های ارتباطی اداری سانترال پاناسونیک و دیگر برندهای موجود قدرت برقراری ارتباطات درون شبکه ای را بر عهده گرفته اند و اجازه مدیریت بین شعب را فراهم می سازند ؛ یعنی امکان تماس سریع بدون هزینه و حتی ضبط مکالمات و سیستم تلفن گویا یکپارچه را با هدفمند سازی و بهینه سازی ارتباطات میسر می شود و میتوان خارج از محدوده تماس حاصل نماییم.

گروه شرکت های کامتک با ایجاد محیط مناسب جهت آموزش این بخش و با داشتن تکنسین های مجرب و تکنیک های حرفه ای در نصب توانسته نیازهای عمده و به روز را برای همکاران عزیز در این شغل بهمراه آورد.

۵ نکته مقدماتی جهت نصب سانترال پاناسونیک  ادامه مطلب ...

چرا سانترال

سانترال پاناسونیک

سانترال های پاناسونیک با کیفیت ترین و محبوب ترین سانترال های تلفنی در ایران می باشند. مدل های مختلف سانترال های آنالوگ، هایبرید، دیجیتال و شبکه پاناسونیک در سری های KX-TDA و KX-TA و KX-TDE و KX-NCP روانه بازار می گردند. این سانترال ها از نظر نوع تکنولوژی و ظرفیتی که پشتیبانی می نمایند، طبقه بندی می شوند.

پایایی، طول عمر بالا و درصد خرابی پایین سانترال پاناسونیک از جمله ویژگی هایی می باشد که مشتریان را در استفاده از این دستگاه ها متقاعد ساخته است. شاید امکانات کم یا فروش امکانات جنبی با هزینه بالا نقطه ضعف سانترال های پاناسونیک قلمداد شود ولی کیفیت بالا تا حد چشمگیری این نقطه ضعف را پوشانده است.

هر یک از این دستگاه های با توجه به تکنولوژی استفاده شده در آن از کارت های شهری، داخلی و جانبی مشخصی پشتیبانی می نمایند. این کارت های تلفنی کار ارتباط خطوط تلفنی داخلی و شهری را با مرکزتلفن میسر می سازند.

  ادامه مطلب ...

تلفن های رومیزی پاناسونیک

از مزایای این گوشی ها می توان به عدم نیاز به برق مستقیم اشاره کرد، هر چند آن دسته از گوشی های رومیزی که دارای منشی هستند، حتما باید به جریان برق اتصال داشته باشند و در صورت قطع بودن برق، این گوشی‌ها نیز قابل استفاده نیستند و همچنین برخی از گوشی‌های رومیزی جهت نمایش شماره تماس گیرنده نیاز به باطری دارند که این امر نیز گاها برای کاربران مشکل‌ساز می‌شود. از دیگر امکانات مهم گوشی‌های تلفن رومیزی وجود آیفون یا بلندگو است. البته باید توجه داشت که بلندگو یا آیفون تنها با جریان برق یا باتری قابل استفاده است. گوشی های بی سیم دسته دوم، گوشی‌های بی سیم هستند که از دو بخش کلی تشکیل شده اند:بخش اول یک دستگاه پایه ( BASE ) که در برخی مدل ها یک تلفن ثابت مجزا است و بخش دوم شامل یک یا چند گوشی بی‌سیم است. دربعضی مدل‌ها دستگاه مادر (BASE) خود یک تلفن کامل است یعنی قابلیت شماره گیری و پاسخگویی و امکاناتی از این قبیل را دارا است، البته از نکات مثبت این مدل‌ها کارکرد هنگام قطعی برق است. لازم به ذکر است شرکت پاناسونیک این مشکل را در گوشی‌های سری KX-TG37XX و برخی مدل‌های مشابه حل کرده است که این بی‌سیم‌ها قابلیت کارکرد در صورت نبود برق را دارند. بی‌سیم‌های خانگی در مارک‌های متعددی عرضه و مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما همان طور که می دانیم بی‌سیم‌های پاناسونیک بیشترین تقاضا و طرفدار را در دنیا دارند. بیش از ۱۳۸ سال از اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل می‌گذرد (۱۸۷۶). امروزه با وجود ارتباطات تلفن همراه و اینترنت، کماکان تلفن بخش مهمی از ارتباطات اجتماعی ما را تشکیل می‌دهد .

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام خرید گوشی تلفن منزل دچار سر درگمی شده باشید، پس با ما در یادگیری نکاتی کاربردی، جهت خرید این گوشی‌ها همراهی کنید. از آنجایی که امروزه گوشی‌های تلفن به دو صورت تلفن بی سیم و تلفن رومیزی در بازار موجود هستند، پس در قدم اول باید تصمیم بگیرید کدام نوع مناسب منزل یا محل کار شما است. گوشی‌های تلفن رومیزی گوشی های رومیزی ساده ترین و مرسوم ترین نوع گوشی تلفن در ادارات و منازل هستند که مستقیما به خط تلفن وصل شده به طور دائم روی یک میز قرار می‌گیرند، در واقع طول سیم یکی از محدودیت‌های این نوع گوشی‌ها است؛ هر چند امکان جابجایی پایه به همراه دهنی به هر نقطه وجود دارد. از امکانات گوشی‌های رومیزی می‌توان به سیستم‌های پیغام‌گیر یا در اصطلاح عامیانه منشی، شماره‌انداز یا CALLER ID و نیز امکان ذخیره نمودن شماره‌های خاص جهت ارتباط سریع در حافظه گوشی اشاره کرد.  ادامه مطلب ...

چرا سانترال

سانترال پاناسونیک

هر یک از این دستگاه های با توجه به تکنولوژی استفاده شده در آن از کارت های شهری، داخلی و جانبی مشخصی پشتیبانی می نمایند. این کارت های تلفنی کار ارتباط خطوط تلفنی داخلی و شهری را با مرکزتلفن میسر می سازند.

تجهیزات جانبی سانترال!

تجهیزات جانبی سانترال پاناسونیک به دستگاه هایی اطلاق می گردد که در کنار دستگاه مرکزی سانترال یا گوشی های تلفن قرار می گیرند و خدمات سرویس هایی را به مرکزتلفن و یا گوشی اضافه می نمایند.

دستگاه ضبط مکالمات، دستگاه موزیک انتظار (موزیک هلد)، صندوق صوتی (پیامگیر)، دستگاه گزارش گیری تماس از دسته تجهیزات جانبی سانترال پاناسونیک و هدست های مکالمه، بند گوشی و هندست در دسته ی تجهیزات جانبی تلفن سانترال قرار می گیرند.

سانترال های پاناسونیک با کیفیت ترین و محبوب ترین سانترال های تلفنی در ایران می باشند. مدل های مختلف سانترال های آنالوگ، هایبرید، دیجیتال و شبکه پاناسونیک در سری های KX-TDA و KX-TA و KX-TDE و KX-NCP روانه بازار می گردند. این سانترال ها از نظر نوع تکنولوژی و ظرفیتی که پشتیبانی می نمایند، طبقه بندی می شوند.

پایایی، طول عمر بالا و درصد خرابی پایین سانترال پاناسونیک از جمله ویژگی هایی می باشد که مشتریان را در استفاده از این دستگاه ها متقاعد ساخته است. شاید امکانات کم یا فروش امکانات جنبی با هزینه بالا نقطه ضعف سانترال های پاناسونیک قلمداد شود ولی کیفیت بالا تا حد چشمگیری این نقطه ضعف را پوشانده است.  ادامه مطلب ...

امکانات دستگاه سانترال

سیستم منشی تلفن و هدایت تماس

دستگاه سانترال قابلیت ضبط پیغام و اجرای آن برای تماس هایی که از خطوط شهری می باشند را دارد.در این سرویس می توان برای هر شیفت کاری (روز شب و ناهار)پیغامی که مخصوص به آن شیفت باشد را ضبط نمود.

این سرویس نیز قابلیت هدایت تماس های ورودی به بخش مربوطه را دارد به گونه ای که تماس گیرنده پس شنیدن پیغام بازدن اعدادی که برای هر بخش در نظر گرفته شده به آن قسمت هدایت می شود.

کنفرانس تلفنی

دستگاه سانترال امکان برقراری مکالمه بین چند نفر را به صورت همزمان را دارد , این سرویس که کنفرانس نام دارد امکان مکالمه تلفنی همزمان 5 نفر را فراهم می سازد.

صفر بند و دو صفر بند

این سرویس سانترال که برای کنترل هزینه تلفن می باشد می توان محدودیت برقراری تماس را ایجاد نمود به گونه ای که برای تلفن هایی که 00 آنها بسته شده امکان برقراری تماس با خارج از کشور وجود ندارد فقط می توانند با شماره تلفن های داخل شهری و شهرستان ارتباط برقرار کنند و در حالت بسته شدن 0 هر داخلی از آن تلفن می توان فقط با تلفن های داخل شهری تماس گرفت.

البته لازم به ذکر است که در این سرویس سانترال می توان شماره تلفن هایی را بعنوان شماره هایی استثنا در نظر گرفت مثلاً در حالت بسته شدن 0 می توان تنظیم نمود که تماس با موبایل یا کد شهر های خاص آزاد باشد.

این سرویس سانترال قابل تنظیم برای سه شیفت کاری (روزشب و نهار ) می باشد به گونه ای که در هر شیفت به گونه ای که تنظیمات انجام شده عمل نماید.

تایمر تلفن

این سرویس دستگاه سانترال که برای کنترل هزینه های تلفن می باشد می توان مشخص نمود که تلفن کنندگان از داخل مجموعه به چه مدت با خطوط شهری ، شهرستان و خارج کشور صحبت کنند.

این سرویس سانترال قابل تنظیم برای سه شیفت کاری (روزشب و نهار ) می باشد به گونه ای که در هر شیفت به گونه ای که تنظیمات انجام شده عمل نماید.

پاسخ گویی به آیفون از طریق سانترال

دستگاه سانترال این امکان را فراهم می سازد که آیفون را به یکی از داخلی ها وصل نمود زمانی که زنگ آیفون را زدند تلفن آن داخلی زنگ خورده و از طریق تلفن توانست پاسخگو باشیم، در این سرویس نیز می توان از طریق تلفن داحلی درب را باز کرد.

ضبط جزئیات مکالمه

در این سرویس سانترال می توان از تمامی مکالمات(ورودی خروجی یا مکالماتی که با صفر و دو صفر شروع می شوند)پرینت گرفت.

در این مقاله بطور کاملامکانات دستگاه سانترال را توضیح می دهیم نحوهدسترسی به خطوط تلفن سانترال و تنظیمات سانترال و زنگ خوری تلفن سانترال و کنفرانس تلفنی و تایمر تلفن و ... از جمله مواردی است که توضیح داده ایم.

دسترسی به خطوط تلفن سانترال

در این سرویس دستگاه سانترال این امکان را فراهم می سازد در سه شیفت کاری (روز شب و نهار) مشخص کنیم که هر کار بتواند از همه خطوط شهری جهت تماس گرفتن استفاده نمود یا اینکه فقط تعدادی از خطوط اجازه برقراری تماس را داشته باشند.

زنگ خوری تلفن سانترال

در این سرویس دستگاه سانترال می توان مشخص نمود که در هر شیفت کاری( روز شب و نهار) تماس ورودی از خط شهری به کدام یک از داخلی وصل شوند.

 

  ادامه مطلب ...